dinsdag 19 september 2017

De zomer is weer voorbij.

De zomer is weer voorbij en we hebben echt al hertstachtig weer gehad. Ik ben ook alweer een aantal weken aan het werk. Het is wel heel bijzonder hoe snel je weer in dat ritme zit.
In de vakantie hebben we een mooie cruise naar Noorwegen gemaakt.
Het was werkelijk een prachtige vakantie.
We vertrokken op zondagmiddag en na een nacht, een dag en nog een nacht gevaren te hebben zagen we dit toen we s'morgens wakker werden.

We hebben hier heerlijk gewandeld en onderweg kwamen we mijn lievelingskoeien tegen.


De dag daarop gingen we naar Stavanger en hebben daar de stad bezichtigd. De oude stad is werkelijk heel bijzonder. Allemaal witte houten huizen.
In die oude stad was een glasatelier gevestigd en ik kocht daar een hele leuke glazen pot.
Toen we af wilden rekenen zei de eigenaar dat we gewoon Nederlands mochten praten. Het was een Nederlander die jaren geleden naar Noorwegen was verhuisd.

Ook heb ik in Stavanger deze papieren engeltjes gekocht. Waarschijnlijk zal je ze hier ook wel ergens kunnen kopen maar de bladzijden waar deze gemaakt zijn zijn wel in het Noors.

Ook was het markt in Stavanger en op die markt stonden veel mensen met handgemaakte spullen.
Ik kocht er een paar pannenlappen.
Die vrouw breide ze zelf en zat er één te breien achter de kraam. Ze breide ze wel op een heel speciale manier. Op 2 korte rondbreinaalden. Ze vertelde me dat ze als opzet de Magic Loop gebruikte en dan de voor en achterkant van de lap tegelijk breide op die 2 pennen.Je kreeg zo een mooie gelijkmatige onderkant en zijkanten.
Ze heeft me tips gegeven hoe ik het moet doen en wat adressen van websites waar het uitgelegd wordt.
Hier hangt één van de pannenlappen te pronken in mijn keuken. De achterkant ziet er dus precies hetzelfde uit.
Ik ga het zeker ook eens proberen al zal het dan wel niet zo'n mooi Noors patroon worden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten