dinsdag 27 juni 2017

Markt

Afgelopen tijd ben ik druk geweest met haken en naaien van spulletjes voor de handgemaakt markt op Poppendamme.
Veel mensen zullen zich nu afvragen "Poppendamme? Waar ligt dat? "
Poppendamme is een buurtschap tussen Grijpskerke en Middelburg. Er staan een paar huizen en boerderijen en dat is het dan.
Maar ook staat daar het huisje waar mijn opa geboren is op 1 mei 1895.
En de handgemaakt markt was pal naast dat huisje op Hof Poppendamme. En dat maakt het zo leuk om daar te staan.
                                                    Mijn opa in zijn jonge jaren.
De opkomst op de markt viel helaas tegen. Dit is een signaal wat ik van meerdere mensen hoor. Het is net of het een beetje uit is om een markt te gaan bezoeken.
Wel kreeg ik veel complimenten met mijn spulletjes maar ja als ik alles weer mee naar huis moet nemen heb je niet zo veel aan complimenten.


Aan de kraam lag het dus niet. En ook niet aan de omgeving. Zelfs het weer werkte mee, een lekker zonnetje maar geen strandweer.


  Ik had onderandere deze theedoeken gemaakt. Zo'n theedoek vind je dus nergens.
 En ook deze memoborden. Van dezelfde stof als de theedoeken.
 De gehaakte Zeeuwse knoop tas werd ook meerdere malen bewonderd. Maar kennelijk vonden de mensen hem toch te duur. Maar als je alleen al het garen rekent dan is hij helemaal niet duur.
In verschillende wolwinkels heb ik pakketten gezien voor dit soort tassen en die zitten allemaal rond de 40-50 euro. En dan moet je hem nog maken! Deze tas is dus 32,50 en is al helemaal klaar.
 Ook de strandtas is een unieke tas. Met lekker veel vakjes waar je van alles in kunt stoppen wat je niet kunt missen op het strand. Ook heeft hij een afsluitbaar vakje voor je telefoon of sleutelbos.
 Deze letterslinger heb ik gemaakt uit het boek "Kabels haken" Toch heel leuk voor de slaapkamer of een kinderkamer. De letters zijn met splitpennen aan elkaar verbonden dus als je de kleur van de hartjes niet leuk vindt kunnen die door een andere kleur vervangen worden.
Als ik zo de foto's nog eens terug kijk denk ik dat het toch niet aan mijn spulletjes ligt.
Maar ik ben nu wel op een punt geland dat ik me afvraag of ik hier mee door moet gaan of dat ik mijn energie beter kan gaan stoppen in het naaien van jurkjes voor mijn kleindochters.

 

2 opmerkingen:

  1. Waaw, heel knap, die theedoeken en tassen! Sorry, weer een compliment waar je niks aan hebt, haha.
    Ik duim voor je dat je een volgende keer meer succes hebt!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie.
      Ik vind het toch wel leuk om complimenten te krijgen.

      Verwijderen